Translate

dinsdag 5 maart 2013

Minderen met graan: eetdagboek dag 2 en 3

Door granen zoveel mogelijk uit mijn eetpatroon te bannen, eet ik best een stuk minder kcal. Wel vang ik het al grotendeels op door echt gigantische bergen groentes en fruit binnen te werken. En gek genoeg voel ik me niet vermoeider. Ik ga ook niet zeggen dat ik barst van energie, want dat deed ik ervoor ook niet, maar het is in ieder geval niet verergerd. Misschien dat de zon - die zich eindelijk heeft vertoond - daar een rol in speelt?

Wat ik de afgelopen dagen heb gegeten.

Maandag scheen de zon zo mooi buiten, echt een vakantiegevoel! Dus ben ik eerst 2 rondjes door het park gaan joggen en heb vervolgens ontbeten: een pomelo, 5 tomaatjes, muesli met yofu en een appel, bestrooid met kaneel. Een tas thee.
Als lunch had ik een geroosterde flespompoen.
Mijn avondeten was een gekookte zoete aardappel, gebakken scampi's met knoflook en lente-ui en een wokschotel van wortel, selder en boomoor.
Tussendoortjes waren een bak rauwkost met komkommer, tomaat en selder en een kom yofu met lijnzaad en bevroren bosvruchten. Nog 4 knackebrods en een mandarijn.

Vandaag
Ontbijt: 5 tomaatjes en een bak fruitsla van een nashi peer en een halve galiameloen met kaneel. 6 knackebrodjes met zaden en een tas groene thee.
Lunch: een groot bord met tomaat, komkommer, wortels en alfalfa. Verder nog een kom yofu met geweekte muesli, lijnzaad en bevroren bosvruchten. Daarna nog snel een amandel-cranberryreep.
Avondeten: rauwe courgettepasta.
Tussendoor heb ik niets gegeten, maar wel veel water en thee gedronken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten