Translate

zaterdag 3 november 2012

Oskri vezelreep

Vandaag wil ik jullie mijn favoriet tussendoortje showen !


Dit is volgens mij het gezondste koekje dat ik ooit heb gegeten. Super voedingswaarden, super ingredienten.
Zoals jullie kunnen zien, bevat 1 reep 190 kcal. Dat is niet heel weinig, maar het is ook niet extreem veel dat je het daarvoor moet laten. Er zitten 4g eiwitten, 12g vezels, 7g vet waarvan 0.5g verzadigd en volgens mij 36g koolhydraten waarvan 7g suikers. Het natriumgehalte is redelijk hoog, maar nog steeds niet alarmerend.

De ingredienten zijn
Amandelen 29%, uittreksel van cichoreiwortel, veenbessen, gepofte rijst en that's it.
Is dat niet geweldig gezond ?! Je zou haast niet geloven dat zoiets bestaat ;)

Bovendien smaakt het ook geweldig. Ik heb persoonlijk een hartgrondige hekel aan noten, maar de amandelen geven het een lekkere crunch en het is zoet door de gedroogde veenbessen. Het geheel is wel een beetje kleverig, maar er zit geen enkele zoetstof in dus ik vermoed dat het natuurlijk is.


Ziet er heerlijk uit, niet ? 
Deze reep is in het NatuurhuisTerrasana, en Regiform te koop voor zover ik weet, al zullen er natuurlijk ook andere natuurwinkels ze verkopen. Waar ik ze niet heb gevonden, is in Bioshop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten