Translate

woensdag 28 november 2012

Muesli



Hoe kan zoiets simpels zo lekker zijn? Een grote vraag die in mijn hoofd spookt, maar he, des te beter! Zo zie je maar dat lekker en gezond eten niet gelijk staan aan duur. 

Wat is muesli? 
Het is geen superfood, maar ik zou het bijna zo durven noemen. Er zijn niet echt wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan, maar er is weinig dat lekkerder is dan een kommetje muesli met yoghurt en fruit 's ochtends. Zeg nu zelf, wie eet er nu graag boterhammen 's ochtends - behalve als het versgebakken is, dan pleeg ik wel eens verzuim.
Muesli is eigenlijk een mengeling van granen, meestal zit er haver bij, met noten, zaden en gedroogd fruit. Het is zowel in biologische winkels als de gewone supermarkten te verkrijgen, en je kunt het ook zelf samenstellen.
Er zijn mensen die het met melk eten, maar dat heb ik nog niet uitgetest en lijkt me ook niet lekker, want ik haat melk, maar goed, dat is natuurlijk subjectief.
Voedingswaarde?
Dat hangt af van je mix. Hoe meer noten en zaden, hoe meer gezonde vetten en hoe meer gedroogd fruit, hoe meer suikers. Je kunt er ook stukjes koek of chocolade in doen, en dat is dan puur voor de lekker.

Dit is mijn favoriet, van Primeal. De ingredienten zijn: havervlokken, tarwevlokken, gerstvlokken, roggevlokken, droge rozijnen, cashewnoten, kasha.
Heel eenvoudig, maar lekker en daardoor ook weinig kcal: 311/100g, wat bijna niets is. Bovendien bevat het 12.9g ewittien, 13.6g vezels en slechts 5.9g suiker, wat uitzonderlijk is voor een muesli!





Ik ben echt verkocht voor dit ontbijtje, afgewisseld met havermout. Ook heel lekker als tussendoortje. Ik neem altijd 50 a 100g, afhankelijk of ik er nog iets bij eet of niet.
Laat je niet weerhouden door de kcal, want eten is meer dan kcal! 

Wat is jouw favoriete muesli?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten