Translate

zondag 3 maart 2013

Minderen met graan: eetdagboek

Naar aanleiding van mijn post over granen, heb ik besloten te proberen er minder van te eten. Het thuisfront begrijpt mijn eet- en levenswijze echter niet altijd, dus ik kan voorlopig nog niet geen graan eten. Bovendien heb ik licht ondergewicht, dus dien ik in geen geval af te vallen.

Wat heb ik gegeten vandaag?

Als ontbijt: fruitsalade van een halve galiameloen en een Pink Lady. 5 cherrytomaatjes en een tas kruidenthee. Later nog 6 knackebrod met zaden en een heleboel zonnebloempittenspread (zelfgemaakt).

Als lunch: een grote bak met tomaat, wortels, komkommer, luzernescheuten en lente-ui. Een mandarijn.

Als avondeten: 2 speltwraps met Chinese kool gemarineerd in sojasaus en gewokte rundsreepjes met ui.

Als tussendoortjes: 4 rijstwafels, sojade met bevroren bosvruchten en nog thee.

Nog niet perfect dus, maar wel al veel beter wat betreft mijn graangebruik! Ik probeer er zo min mogelijk van te eten en te vervangen door groentes, fruit en als het niet anders kan peulvruchten om toch aan de nodige calorieen te komen. Noten en zaden lust ik niet zo heel graag en mag ik ook niet te vaak eten omwille van mijn blokjes, maar in de toekomst zal ik het wel moeten introduceren als ik graanvrij door het leven wil gaan. Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten