Translate

zondag 21 juli 2013

Recept: geroosterde kikkererwten

Mijn mama is dol op noten, zaden en pitten. Echt niet normaal. Maar ze wil er 2 kg af hebben en ik opperde voorzichtig dat ze wat minder noten moest consumeren. De blik op haar gezicht zal ik nooit vergeten. Maar dit is een oplossing: minder calorieën en even knapperig! Van geroosterde kikkererwten had ik al vaker gehoord, maar zelf had ik nog geen behoefte om me eraan te wagen. Nu wel dus en dit ga ik waarschijnlijk nog vaker maken, echt een lekkere knabbel voor als je geen zin hebt in rijstwafels of zoete dingen. Dit is ook heel leuk om met je kinderen te doen, lekker kliederwerk! Want de twee aparte bakjes zien er spoedig exact hetzelfde uit en ik had een dubbele portie specerijen nodig.
Ingrediënten 
- ongeveer 240g (één blikje) gekookte kikkererwten
- 1 tl kurkuma
- 1/2 tl komijnpoeder
- 1 tl paprikapoeder
- 1 tl cayennepeper
- 1 el olijfolie
- sap van 1/2 citroen
- 3 teentjes knoflook

Werkwijze
Pers de knoflook en meng de knoflook, de olie en het citroensap in een kommetje. Meng de specerijen in een ander kommetje. Verwarm de oven voor op 180°C en bekleed een bakplaat met bakpapier. Haal de kikkererwten eerst door het oliemengsel en rol ze dan door de specerijen. Leg op de bakplaat en bak 40 minuten.
Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten