Translate

dinsdag 18 juni 2013

Recept: ovengedroogde tomaten + pasta

Eén woord: heerlijk. De intense smaak van tomaten op zijn best en op deze manier lust ik ook kappertjes. Ik ben in mijn eentje om te eten, maar voor meerdere personen zou je veel meer tomaten kunnen roosteren en dan ziet je bakplaat er ook mooier uit. Als je ze niet onmiddellijk gebruikt, bewaar ze dan in een afgesloten glazen pot. Niet te lang, twee à drie dagen. Ik mag dat helaas niet, want anders zijn er hier weer klachten at ik alle tomaten heb opgegeten ;)

Ingrediënten voor de geroosterde tomaten
- 250g tomaten

Werkwijze
Verwarm de oven voor op 100°C. Was de tomaten en snijd ze in de lengte in partjes. Haal de zaadjes eruit. Schik op een met bakpapier beklede bakplaat met het velletje naar onder en rooster 2 à 2.5 uur in de oven.

Ingrediënten voor de pasta (2 personen)
- spaghetti voor 2 personen (ik heb wortels gebruikt als lichte lunch)
- 2 ovengedroogde tomaten
- 2 el kappertjes, afgespoeld
- handvol verse basilicum
- 1 el olijfolie
- 2 teentjes knoflook

Werkwijze
Verhit de olijfolie in een pan. Pel de knoflook en snijd in plakjes. Bak de knoflook in olijfolie en voeg er kappertjes en tomaten aan toe. Bak dit 1 à 2 minuten en haal dan zéér snel van het vuur. De tomaten en de knoflook zullen lichtjes gekonfijt zijn, maar als je het langer op het vuur laat staan bestaat het risico dat het zal verbranden. Meng er een handvol basilicumblaadjes en de spaghetti door. Smakelijk!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten