Translate

vrijdag 7 juni 2013

Amber Albarda - Gezond genieten!

Ik heb het nieuwe kookboek van Amber Albarda kunnen lenen in de bib! Het is vooral gericht op gezond eten met het hele gezin en in het bijzonder je kinderen gezond leren eten. Aangezien ik geen kinderen heb, is dat dus niet zo toepasselijk op mij, maar dat neemt niet weg dat het een leuk boek is. De recepten zijn eenvoudig klaar te maken, je hebt er niet echt ingewikkelde keukenapparatuur voor nodig, pluspunt. De recepten zijn netjes onderverdeeld in categorieën (ontbijt, lunch, snacks, drinken, hoofdmaaltijden én desserts) zodat je snel weet waar je aan toe bent. Wat niet echt aanleunt bij mijn persoonlijke levensstijl, is dat Amber Albarda wel vlees en/of zuivel gebruikt in haar recepten, aangezien ik het merendeel van de tijd vegetarisch en zelfs veganistisch eet. Het staat wel nog niet vast dat dat persé ongezond is, het is alleen niet geschikt voor mij, omdat ik er nog niet aan toe ben.
Het boek staat vol met mooie foto's en af en toe nog wat uitleg over waarom iets wel of niet gezond is. Wil je hier meer over weten, dan raad ik je aan om haar eerste boek te lezen.
Er zijn hier gepimpte versies te vinden van choco, macaroni met ham en kaas, pasta carbonara, fishsticks... Kortom, ook goed voor 'gewone' mensen die afgeschrikt worden door übergezonde maaltijden. Een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten