Translate

zondag 26 mei 2013

Witte amandelpasta


De tahin van vorige week beviel me niet super. Ik ben niet zo dol op de smaak, alhoewel het nog steeds redelijk vlot binnenging. Toch geef ik de voorkeur aan amandelpasta, maar de rauwe variant die ik eerder kocht staat helaas niet meer in de rekken van mijn natuurwinkel. Dan moest ik mezelf maar behelpen met een ander smeersel zeker? Er is veel te veel zonnebloemolie, zonnebloempitten of voedingsgist in alle andere broodsmeersels, dus was ik uiteindelijk toch aangewezen op de noten- en zadenpasta's. Zonnebloempittenpasta bevat teveel omega 6, pindakaas lust ik niet, tahin ben ik niet dol op, pompoenpittenpasta durfde ik niet in huis te halen omdat ik bang was dat ik het niet zou lusten, cashewnotenpasta bevatte teveel koolhydraten en was zelfs nog duurder dan amandelpasta. En tahin is redelijk, maar wil ik geen twee weken achter elkaar eten. Uiteindelijk de afweging gemaakt tussen mijn portemonnee en mijn smaakpapillen en besloten dat ik toch maar amandelpasta ging kopen. Dan was er nog de twijfel tussen de gewone amandelpasta, de witte versie of een variant met zeewier. Omdat er nu ineens aan vanalles en nog wat zeewier is toegevoegd, vertrouw ik het niet helemaal (plus dat kostte me weer een euro extra) en heb ik besloten de de witte variant te kiezen, van Monki. Deze amandelpasta wordt van ongeroosterde, ontvliesde amandelen gemaakt en is technisch gezien dus ook rauw! Ik betaalde 7.45 euro voor 350g. Duur, natuurlijk, maar laten we even eerlijk zijn: amandelen zíjn ook duur. Maar ik zie het uiteindelijk als investeren in mijn gezondheid en dat is me heel wat waard.


Deze amandelpasta bevat per 100g: 590 kcal; 19g ewitten, 5g koolhydraten en 55g vet
Ik vind het alleen jammer dat de voedingswaarde niet verder is uitgewerkt, maar dit is al goed. De pasta zelf is redelijk lopend, dus niet te vast, waardoor het een knoeiboel wordt maar de smaak is zacht. Lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten