Translate

maandag 22 april 2013

Recept: wittebonenhummus

Ik heb al eens eerder een recept gegeven van een spread met witte bonen, maar eerlijk is eerlijk: die vond ik achteraf toch niet zo lekker en na te lang in de koelkast te hebben gestaan, heb ik het moeten weggooien wegens beschimmeling. Er gaat niets boven échte hummus van kikkererwten! Die gaat dan ook in twee dagen op bij mij ;) En dan moet er iets anders gegeten worden bij de rauwkost en de knäckebröd en ik moet zeggen, dit komt behoorlijk in de buurt, behalve de structuur, maar misschien kan dat verholpen worden als je iets meer olijfolie toevoegt.

Ingrediënten
- 100g gedroogde witte bonen, geweekt en gekookt
- 4 el kookwater van de bonen
- 2 el olijfolie (probeer meer om de structuur smeuïger te krijgen)
- 1/4 tl komijn
- 1/4 tl cayennepeper
- 2 teentjes knoflook
- sap van 1 citroen
- 1/2 bosje peterselie

Werkwijze
Hak de knoflook fijn. Giet de olijfolie in de blender/maatbeker en voeg er komijn en cayennepeper aan toe. Doe de knoflook erbij en pers de citroen erin uit. Voeg er de bonen aan toe en mix. Hak de helft van de peterselie fijn en voeg aan het mengsel toe, mix. Garneer met de rest van de peterselie. Smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten